Féltengely eladás és Kereskedés
Amennyiben Önnek új féltengelyre van szüksége, kérem hívjon fel minket vagy írjon online felületünkön.
Adja meg járműve és a féltengelyének adatait, és mi rövidesen árajánlattal keressük Önt!
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a felmerült problémája GYORSAN, gördülékeny ügyintézéssel megoldódjon! Ezért a hiba észlelésétől a kijavított alkatrész visszaszereléséig, akár komplett megoldást is nyújtunk!
Így lesz Önnek a legkényelmesebb, kiszerelő szervizének a legtervezhetőbb.
Lehetséges hibajelenségek
Amennyiben az autó a következő tüneteket produkálja, feltehetően FÉLtengely problémája lehet.
Ha kormányzásnál kattogó, gázadásnál kattanó vagy ropogó hangot, vagy bizonyos fordulatszámnál remeg, ráz az autó, akkor gyanakodhat arra, hogy a féltengelyével van gond.
Mivel foglalkozunk?
Személyautó féltengely javítása
Teherautó féltengely javítása
Off-Road / SUV /4×4 / Pick-Up féltengely javítása
Kishaszongépjárművek (IVECO DAILY, Renault Master, VW Crafter, LT, Mercedes Sprinter, Hyndai H1, KIA 2500, Mazda E2200, Ford Transit…) féltengely javítása
Kamion féltengely javítása
Autóbusz féltengely javítása
Mezőgazdasági gép féltengely javítása – traktor, kombájn…
Munkagépek és egyedileg gyártott gépek féltengely javítása
Targonca féltengely javítása
Quad-homokfutó féltengely javítása
RENDELJEN INGYENES FUTÁRT!
Oda- és visszaszállítjuk az alkatrészt az egész országban, akár 24 órán belül ott lehetünk Önnél.
Én garantálom, hogy ön elégedett lesz!
A javítást minden esetben bízza szakemberre, mivel nekik minden speciális szerszámuk, eszközük megtalálható a féltengely felújításához a műhelyben!
Garancia
100% minőség
100% minőségi garancia. A felújítás után, gyakorlatilag olyan lesz mint az új!
Országos futárszolgálat
Egész országra kiterjedő INGYENES beszállítás, INGYENES bevizsgálás, INGYENES visszaszállítás – amennyiben megrendeli a javítást!
Budapesti és
pest VÁRmegyei
KISZERELŐ PARTNEREINK
Miben tudnak segíteni a partnereink? A kiszerelő műhely azt jelenti, hogy aki nem tudja megoldani a féltengely kiszerelését saját vagy ismerős műhely segítségével, nekik ajánljuk a közelükben lévő társ szervizt. Ők segítenek kiszerelni a féltengelyt és a javítás ideje alatt a gépjárművet tudják parkoltatni náluk.
- MAXIMAL SERVICE KFT.
2096 Üröm, Doktor utca 18.
+3620 975 0720 - JAR-CAR AuTóth Szerviz
1039 Budapest, Pünkösdfürdő 52.
+3620 287 7019 - Barna Autószerviz
1164 Budapest, Csókakő utca 35.
Barna András
+36 30 365 11 00 - Autó Nyíri
2120 Dunakeszi, Egressy u. 4.
Nyíri Péter
+3630 339 6764 - Navodi Autószerviz
2000 Szentendre, Dózsa György u. 22.
(hátul az udvarban)
+3620 444 3006
- Trend Szerviz
1151 Budapest, Mélyfúró 1. MCS-112
+3630 979 0379 – Vida József
+3670 457 7740 – Lőrincz Róbert - HEKOCAR
1202 Budapest, Béga utca 7.
Kócsa Lajos
+3630 914 4839 - Horváth Péter
1046 Budapest, Kiss Ernő u. 2.
+3630 846 4872 - SZBX TRANSPORT KFT. Autószerviz
1172 Budapest, Cinkotai út 22-26.
Tóth Zoltán
+3630 468 9489 - Ficso-CAR Kft.
2049 Diósd, Balatoni út 8.
+3620 231 5231 - Red Fox Autó- és Gumiszerviz
1095 Budapest, Soroksári út 150.
+36 30 241 6154
+3630 553 9263
országos kiszerelő partnereink
NYUGATI ORSZÁGRÉSZ SZERVIZEK
Pécsi Generál autójavító Kft.
7634 Pécs, Rácvárosi út 68.
06-20-400-4455
MUIK DÁVID
06-20-852-2639
Full Szerviz Kft.
7400 Kaposvár, Guba Sándor u. 77.
Lőrincz Norbert
06-20-529-2717
TNT AUTÓ 81 Kft.
8000 Székesfehérvár, Budai út 158.
Perbe Dániel
06-30-998-0487
Garázspont Autószerviz Kft.
9027 Győr, Puskás Tivadar u. 8.
Kollár Gergely
06-30-527-1135
Madi Autószerviz
7200 Dombóvár, Március 15.-e tér 1.
Csizmadia Balázs
06-30-913-7472
Hyundai szerviz
7100 Szekszárd, Tartsay Vilmos u. 38.
+36-74-675-500
LALI’s Garage
Németh Gábor
3300 Sopron, Somfalvi út 14.
06-70-670-2020
Patrol DUNA AUTÓ Kft.
2800 Dunaújváros, Magyar út 108.
Hompót Ferenc
06-20-951-8680
Max Autószerviz
9700 Szombathely, Zeli Major u. 3.
06-30-493-7207
GT AUTÓJAVÍTÓ KFT.
8200 Veszprém, Nap utca 18.
06-30-997-5861
Vektor Autószerviz Kft.
2837 Vértesszőlős, Határ út 8.
Fellegi Gábor
06-20-984-8753
Somogyi autó BMW szerviz
7831 Pellérd, Iskola u. 4.
+36-72-587-012
Korean autóház és szerviz
7150 Bonyhád, Perczel Mór u. 80.
+36-74-451-619
KELETI ORSZÁGRÉSZ SZERVIZEK
BBB CAR KFT.
Mohos Mihály
6400 Kiskunhalas, Szegedi út 71. szembe
06-30-557-4295
ORBÁN AUTÓJAVÍTÓ
3508 Miskolc, Gárdonyi Géza u. 24.
Orbán László
06-30-276-0770
Silver Autószerviz
6000 Kecskemét,
Silver Ipari Park 2. kapu
Katona Zsigmond út 34.
06-30-911-1196
LINEACAR Kft
6724 Szeged, Bakay Nándor utca 52.
06-30-219-8809
N-SERVICE KFT.
4031 Debrecen, Köntös gát sor 15.
Lukács Norbert
06-30-575-3299
Kovács BOSCH Szerviz
Kovács László
4551 Nyíregyháza, Csermely köz 10.
06-20-926-5257
Scherber Autószerviz
5600 Békéscsaba, Kazinczy utca 1.
06-70-676-6303
TRE-CAR 97 Autószerviz Kft.
3300 Eger, Meder utca 26.
06-30-945-2540
Virág Autójavító Kft.
2700 Cegléd, Pesti út 202.
06-53-316-533
KÉRDÉSE VAN?
HÍVJON MINKET MOST!
Iroda és raktár
malom udvar
1095 Budapest, Soroksári út 48.
32-es épület (a kijáratnál)
Cégadatok
Rövid név: SyncWell Kreatív Kft.
Adószám: 24395630-2-43
Cégjegyzékszám: 13 09 176137
A FÉLtengely felújításáról
A féltengely
A féltengely a hajtásláncolat egyik legfontosabb része. Ez az alkotóelem a differenciál műtől indul és a hajtott keréknél végződik, és így ezeket köti össze.
Féltengely (angolul: axle shaft, half shaft, németül: achswelle) a gépjármű meghajtásának erőátviteli alkatrésze. A gépkocsi attól tud haladni, ha a kerekeik forognak. A motorban keletkező hajtóerő, ami a sebességváltóba halad át. Ezt a hátsó meghajtású autókban a kardántengelynek adják át, amit a hátsó hídnál a féltengely ad tovább. A forgó mozgást tovább közvetíti a kerékagyba, az pedig forgatja a kerekeket.
Az első meghajtású autóknál a kerekeket elforgatjuk a kormányozás által, így tehát kell a féltengely, amely nemcsak a forgó mozgást adja át, hanem a kormánymozdulatokat is.
A féltengely anyaga igen masszív, erős és egyben rugalmas anyag, mivel nagy forgató nyomaték leadását kell közvetítenie a hajtott kerekekre. Az igénybevétel ciklikus jellegű, mivel nem egyformán terhelődik. A legnagyobb igénybevételt az induláskor kapja.
Felépítését tekintve három részből áll:
- Belső féltengely csukló
- Féltengely szár
- Külső féltengely csukló.
1. Féltengelycsukló
A féltengely csukló szerkezete, legyen az belső vagy külső, ugyanolyan. A belső bordázott agy rész felületén golyópálya marások találhatóak. Ebbe ülnek bele a golyők, amelyek a nyomatékot adják át. Ez után található a külső házrész, melynek a belső részében szintén golyó pálya van kialakítva, a külső részén pedig úgy szint bordázat található. Az egyszerűség kedvéért, pont úgy néz ki, mint egy csapágy. A féltengely csuklóban a bemarások biztosítják, hogy a féltengely csukló agyhoz rögzített része el tudjon fordulni arra, amerre a kormányt fordítjuk. Ez azért előnyös megoldás, mert evvel a technikával, biztosítani tudjuk a hajtott kerék kormányozhatóságát is. A belső féltengely csukló mozgása=szögelfordulása kisebb mértékű, mint a külsőé, mivel nincs rá akkora szükség.
2. Belső féltengelycsukló
A belső csukló köti össze a váltót és a féltengely rudat. A gépjármű gyártók több féle verzióból választhatnak, és attól teszik függővé a típust, hogy a terhelés mit kíván.
A Volkswagenekben igen sok ideig a tárcsás verzió volt beszerelve. Ennek egyik oka az volt, hogy a szervízelhetősége így könnyebb volt.
Ekkor a tengelyvég a váltóba van rögzítve általában egy imbusz csavarral, majd következett a tárcsa alakú csukló, ezután a féltengely gumiharangja. A gumiharangot itt nem szalagbilinccsel rögzítjük a csuklóhoz, mint más esetekben, hanem a tárcsa formájú csuklón van 6 db furat és csavarokkal rögzítjük. Egy másik nagy előny, hogy itt a bilincs nem tud kioldani.
Aztán egy másik fajta sűrűn alkalmazott típus, ami úgy néz ki, mint a külső csukló, csak ennek a belsejében egy háromágú, csillag formájú agy van, és ez pedig tűgörgőket tartalmaz.
Itt kétféle javítási módozat is van:
- az egyik esetben a gumiharangot leszedjük a csuklóról és a háromszög csuklót kivesszük.
- a másik esetben a csuklót kompletten kihúzzuk a differenciáltműből.
Ezen esetben nagyon figyelni kell arra is, hogy ilyenkor a difiből kifolyik az olaj, amit mindenképpen pótolnunk kel a szerelés végén.
3. Féltengely rúd
A féltengely rúd egy edzett fém rudazat mindkét végén bordás kialakítású. A rudazat egyik végén a külső, a másik végén pedig a belső féltengelycsukló található.
4. Külső féltengelycsukló
A külső féltengely csukló minden autóban alakját tekintve teljesen egyforma, és a kerék felől található.(nevezik: homonetikus csukló, vagy golyós csukló). A külső féltengely csukló a kerék agyba rögzül egy bordás részen át, és általában egy csavar rögzíti a kerékagyba. A külső féltengely csukló szerepe, hogy a kocsi kereke el tudjon mozdulni, és lehessen közben kormányozni, ezért nem fix, a nevében is adódik, hogy csuklani tud minden irányba. A legfontosabb, hogy a nagy szögelfordulás lehetővé legyen téve úgy, hogy a nyomaték is át tudjon adódni. Erre az erőátvitelre ezek a csuklók tökéletesen alkalmasak. A féltengely csukló belső pályája olyan anyagból van kialakítva, mint a csapágy belseje, ami bírja a nagy erőterhelést. Persze ennek is korlátozott lehet az élet ideje. Egy gumiharang védi a külső behatásoktól.
Többféle adatot és méretet kell figyelembe venni, ha keressük a féltengelyt:
- hány fogas a külső és a belső bordázat,
- ABS gyűrű van-e rajta vagy sincs,
- illesztése – külső zégeres, vagy belső zégeres.
Mit értünk az alatt, hogy külső vagy belső zégeres?
Azt jó, ha tudnunk, hogy a féltengely száron van elhelyezve a zégergyűrű (rögzítés), ami a csukló belsejében fog egy horonyba beugrani, illetve a csuklón van egy szétfeszíthető zégergyűrű.
Ezzel a kivitellel a Suzuki féltengely csuklónál találkozunk.
5. Féltengelycsukló bilincs
A gumiharang rögzítésének egyik fontos pontja a rögzítő bilincs.
Van, aki a szalagosra esküszik, van aki a roppantósra és persze van aki az egyszerű kábelkötözőre. A lényeg bármelyiket is használjuk, jól legyen rögzítve.
6. Féltengely gumiharang
A gumiharangnál a legfontosabb, hogy gyárilag milyennel szerelték fel a gépjárművet. Anyaga lehet ma már gumi mellett, műanyagból is.g, úgynevezett termoplaszt harangokkal is.
A féltengelycsukló hibái és annak jelei:
- Féltengely csukló porvédő elöregedése, illetve elszakadása. A csukló porvédője az kor előre haladtával, mivel az anyaga egyik jellegzetessége – gumiból készül- , elöregszik, és berepedezik. Ha nem időben látjuk meg ezt, és kiszakad, van rá esély, hogy a féltengely csukló is tönkremegy, mivel a féltengely csukló belülről grafitos zsírral van tömve. Ezért ha a porvédő nem tudja ellátni a mechanikai védelmet, vagyis kiszakad, beengedi a port és a vizet, ami a belsejét is tönkre teszi.
- Csukló eltörése: Csukló eltöréséről csak nagyon extrém esetekben hallunk, például balesetek alkalmával. Megeshet, hogy a csukló agyba rögzített része leszakad.
- Kattogó vagy kattanó hangot akkor hallhatunk, ha a kormányt elfordítjuk és felgyorsítunk. Ilyenkor a féltengely csukló golyó pályája megkopik és bemarások is keletkezhetnek rajta. Lehetnek a golyókon is sérülések, ami a csukló kopogását, kattogását okozza. Mik azok a hangok, amikre oda kell figyelni: zaj, kopogás, kotyogás, koppanás, ráz, búgás, nyikorog, recseg, ropog, rázás, eltörik, lógás, lötyög.
- A csukló vagy a szár bordázatának hibái: – egyik lehetséges ok, ez főleg a belső zéger gyűrűs megoldásnál található, ha a gyűrű beékelődik és a csukló lefele húzása közben a tengelyt végig marja, – a másik ok, az esetleges hirtelen kigyorsításnál a nagy nyomaték átadásakor a tengelyt elnyalja.
Ezek főleg a Suzuki Wagon R+ és a Volkswagen Sharan tipusoknál szokott előfordulni, ahol a dugó tengely szinte fogyó darab.
további szolgáltatásaink