Féltengely hiba

Amennyiben az autó a következő tüneteket produkálja, feltehetően féltengely problémája lehet! 

  • ha kormányzásnál kattogó,
  • gázadásnál kattanó vagy ropogó hangot ad
  • bizonyos fordulatszámnál remeg, ráz az autó,

akkor gyanakodhat arra, hogy a féltengelyével van gond.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a felmerült problémája GYORSAN, gördülékeny ügyintézéssel megoldódjon! Ezért a hiba észlelésétől a kijavított alkatrész visszaszereléséig, akár komplett megoldást is nyújtunk!

Így lesz Önnek a legkényelmesebb, kiszerelő szervizének a legtervezhetőbb.

Az autó féltengely egy olyan alkatrész, amely az autó meghajtásáért felelős. A féltengely összeköti a jármű motorját a kerekekkel, így a motor által generált erő átkerül a kerekekre, lehetővé téve a jármű mozgatását. A féltengely fontos szerepet játszik az autó hajtásláncában. Többféle típusú meghajtás létezik, és attól függően, hogy az autó első- vagy hátsókerék-meghajtású-e, a féltengely az első vagy a hátsó kerekeket hajtja meg. Az összkerékhajtású autóknál mind a négy kerékhez van csatlakoztatva féltengely.

Az autó féltengelyének több része van, amelyek együttesen felelnek azért, hogy a motor teljesítményét átadják a kerekeknek és lehetővé tegyék a jármű mozgását.

A féltengely legfontosabb részei a következők:

  1. Belső csukló: A féltengely belső vége, amely a váltóhoz vagy a hajtóműhöz kapcsolódik. Ez a csukló lehetővé teszi a féltengely mozgását és a motor teljesítményének átvitelét a tengelyre.
  2. Külső csukló: A féltengely külső vége, amely a kerékagyhoz kapcsolódik. Ez a csukló lehetővé teszi a kerekek forgását és a jármű kormányzását.
  3. Féltengely tengely: Az a hosszú fémrúd, amely összeköti a belső és külső csuklót. Ez a tengely továbbítja a motor teljesítményét a kerekekhez.
  4. Csukló porvédő: Egy gumiból vagy fémből készült borítás, amely védi a csuklókat a szennyeződéstől és a nedvességtől. Ez segít meghosszabbítani a csuklók élettartamát.
  5. Csapágyak és zsírzás: A féltengelyben lévő csapágyak és zsírzás biztosítják a sima mozgást és csökkentik a kopást a csuklókban és a tengelyben.

Ezek az alkatrészek együttesen biztosítják a féltengely megfelelő működését és hosszú élettartamát. Ha valamelyik rész elhasználódik vagy meghibásodik, az befolyásolhatja a jármű hajtását és kezelhetőségét. A féltengelynek tartósnak és rugalmasnak kell lennie (ezt edzéssel érik el), hogy ellenálljon a kopásnak és az igénybevételnek, és zökkenőmentesen továbbítsa a motor teljesítményét a kerekek felé.

A féltengely hibák:

  1. Kopott vagy sérült csuklók: A féltengely belső és külső csuklói idővel kopásnak vagy sérülésnek vannak kitéve, ami zajt, rezgést vagy kopogást okozhat kanyarodáskor vagy gyorsításkor. Az egyik leggyakoribb féltengely hiba az alkatérszek kopása. Ez általában az idő múlásával és az autó magasabb kilométerszáma miatt következhet be. A kopott féltengelyek általában rezgést, zörgést, kopogást,kattogást okozhatnak az autó mozgásakor, és ha nem kezelik őket időben, komolyabb problémákhoz vezethetnek, például a féltengely töréséhez.
  2. Porvédők sérülése: Ha a csukló porvédői megsérülnek vagy elszakadnak, szennyeződések és nedvesség kerülhet a csuklókba, ami azok gyorsabb kopásához vezethet.
  3. Csapágyak kopása: A féltengely csapágyainak kopása vagy meghibásodása zajt és rezgést okozhat, különösen kanyarodáskor vagy egyenes vonalban való mozgáskor.
  4. Csapágyak hibái: A csapágyak belsejében, pl. a kosár eltőrik, a golyó pálya megkopik, a golyók kihullanak – extrém esetben.
  5. Tengely deformációja és a bordás rész kopása: A féltengely tengelyének sérülése vagy deformációja például egy baleset következtében megzavarhatja a kerék mozgását, és befolyásolhatja a jármű stabilitását.
  6. Zsírzási problémák: Ha a féltengely csuklóit nem megfelelően zsírozzák, az kopáshoz, zajhoz és csuklókárosodáshoz vezethet.
  7. Féltengely törése: A féltengely törése ritka, de súlyos hiba, amely jellemzően baleset vagy erős ütközés következtében fordul elő. A törött féltengely lehetetlenné teheti a jármű hajtását. Ez lehet baleset, extrém terhelés vagy más mechanikai probléma következménye. A féltengely törése azonnali veszélyt jelent az autó vezetésére és a gépjármű teljesítményére nézve, és így azonnali javítást igényel. Erre kínálnak gyors megoldást SYNCWELL Kreatív Kft. munkatársai azzal, hogy futárszolgálattal akár még aznap elmegyünk a féltengelyért és a javítást is haladéktalanul megkezdjük! A féltengelyhibák javítása általában szakértelmet és speciális felszereléseket igényel. Képzett autószerelőhöz kell fordulni, aki felméri a hiba okát és javítási lehetőségeit, majd elküldi hozzánk.
  8. Rezgések és zajok: Ha a féltengely nincs megfelelően kiegyensúlyozva vagy ha a csuklók sérültek, az a járműben rezgést és zajt okozhat, különösen gyorsításkor vagy nagy sebességnél.

A féltengely hibái jelentős hatással lehetnek a jármű teljesítményére és biztonságára, ezért fontos az időszakos ellenőrzés és a hibák kijavítása. Ha bármilyen rendellenes zajt, rezgést vagy más problémát észlel a féltengellyel kapcsolatban, ajánlott szakemberhez fordulni.

FÉLTENGELY HIBAFELTÁRÁS ÉS KARBANTARTÁS:

Az átvizsgálás során az autószerelő megvizsgálja a féltengely állapotát, és javaslatot tesz a megfelelő javítási módszerre. Ez lehet a kopott alkatrészek cseréje, a féltengely csukló cseréje, a szár cseréje, javítása, vagy akár a teljes féltengely cseréje, attól függően, hogy mennyire súlyos a probléma. Az időben elvégzett karbantartás és az esetleges hibák korai felismerése segíthet abban, hogy autója hosszú távon megbízható maradjon, és elkerülje a drága javításokat. Ne hagyja figyelmen kívül az autó jeleit és hangjait – ha gyanúja van, hogy a féltengely hibás lehet, forduljon szakemberhez, hogy megelőzze a további károkat és biztosítsa autója biztonságos működését

Féltengely hibajelenségek:

  1. Rezgés és zörgés: A leggyakoribb hibajelenség a féltengely kopása vagy egyenetlen kopása miatt fellépő rezgés vagy zörgés. Ezek a jelek általában az autó mozgatásakor, különösen gyorsuláskor vagy lassításkor jelentkeznek. A rezgés lehet enyhe vagy erős, attól függően, hogy mennyire súlyos a kopás.
  2. Kopogás és ütögetés: Ha a féltengely egyes részei meglazulnak vagy elhasználódnak, kopogást vagy ütögetést, kattogást lehet hallani az autó mozgása közben. Ez a jelenség általában akkor jelentkezik, amikor a jármű megfordul vagy hirtelen irányt vált.
  3. Furcsa hangok a hajtóműben: A féltengely problémái gyakran különféle furcsa hangokat eredményezhetnek a hajtóműben. Ezek a hangok lehetnek ropogó, recsegő hangok, és általában akkor jelentkeznek, amikor az autó mozgásban van, vagy terhelést kap.
  4. Vibráció a vezetőülésben vagy kormánykeréknél: Amikor a féltengely egyensúlyvesztése vagy más problémák miatt rezgések jelennek meg, ezt érezheti a jármű vezetője is. Vibráció érezhető a vezetőülésben vagy a kormánykeréknél, ami kényelmetlenséget és bizonytalanságot okozhat a vezetés során.
  5. Szakadások vagy szivárgások: Súlyosabb esetekben, például ha a féltengely eltörik vagy kiszakad a csukló porvédője, akár zsírszivárgást is észlelhet az autó alatt, a kerekek körül. Ez azonnali figyelmet igényel, mivel a törött féltengely komoly veszélyt jelenthet az autó vezetésére.

Ha észleli bármelyik fent említett jelenséget, fontos azonnal intézkedni, és egy szakértő autószerelőhöz fordulni a probléma felméréséhez és megoldásához. A késlekedés súlyosabb károkhoz és biztonsági kockázatokhoz vezethet az autóban.

FÉLTENGELY HIBA HANGOK

A féltengely hibái gyakran hangok formájában jelentkeznek, amelyeket a járművezető észlelhet vezetés közben. Íme néhány tipikus hang, amely a féltengely problémáira utalhat:

  1. Kopogó vagy kattogó hang: Ez a hang gyakran jelentkezik kanyarodás közben, különösen éles kanyarokban. A hang forrása általában a sérült vagy kopott külső csukló lehet.
  2. Zúgó vagy brummogó hang: Ez a hang lehet a féltengely csapágyainak kopásából eredő probléma jele. Gyorsításkor vagy kanyarodáskor is észrevehető.
  3. Vibráló vagy rezonáló hang: Ha a féltengely tengelye vagy csuklói sérültek vagy kiegyensúlyozatlanok, a járművezető vibrációt vagy rezonáló hangot tapasztalhat, különösen nagy sebességnél vagy gyorsításkor.
  4. Csiszoló vagy súrlódó hang: Ez a hang jelezheti a féltengely csuklóinak súrlódását, ami a csuklók kopásából vagy szennyeződéséből eredhet.
  5. Fémes hang: Ha a féltengely tengelye vagy csuklói súlyosan sérültek vagy kopottak esetleg már töröttek is, fémes hangokat lehet hallani, különösen gyorsításkor vagy kanyarodáskor.

Ha a járművezető ilyen hangokat észlel, fontos, hogy mielőbb szakemberhez forduljon a féltengely és a kapcsolódó alkatrészek ellenőrzésére és javítására. A féltengely hibái komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek, ha nem kezelik őket időben.

 

Féltengely ALKATRÉSZEK hibajelenségei:

A féltengelycsukló leggyakoribb hibái:

Az egyik leggyakoribb probléma a porvédő elöregedése, elszakadása. Ahogy folyamatosan használatban van a jármű, a gumi (BMW egyes tipusainál, lehet fém ház is) elvékonyodik, berepedezik. Ha ezt nem fedezzük fel időben, akkor esély van arra is, hogy az egész féltengelycsukló tönkremegy. Ha a porvédő nem képes ellátni a mechanikai védelmet, elszakadhat, így a vizet és a port is beengedi az alkatrészbe és megszorulhatnak a golyók, a golyó pálya megkopik, a golyók kieshetnek, vagy pl. a mezőgazdasági gépeknél a kereszt megszorulhat, a központosító is elroppanhat. A csuklótörés (nagy koppanással kísérve) komoly problémát okozhat, de ezzel szerencsére csak nagyon ritkán találkozhatunk, például baleseteknél, vagy nem megfelelő tisztításnál. Ez a hiba teljes belső rész (keresztek, központosító, golyók, gumiharang) cseréjével, házfeljavítással és megfelelő szakértelemmel korrigálható.

Gyakori hibajelenség az a kattogó vagy kattanó hang, amit a kormány elfordításánál vagy gyorsításnál hallhatunk. Egyes modelleknél még a szár vagy a csukló bordázatának hibái is bekövetkezhetnek, ha a gyűrű beékelődik és a féltengelycsukló lefele húzása során a tengelyt marja végig.

Ha az előzőek közül bármelyiket tapasztalja, akkor azonnal keressen bennünket, féltengelyek SZAKSZERŰ felújítását is vállaljuk!

 

 

Lehetséges hibajelenségek

Amennyiben az autó a következő tüneteket produkálja, feltehetően FÉLtengely problémája lehet.

Ha kormányzásnál kattogó, gázadásnál kattanó vagy ropogó hangot, vagy bizonyos fordulatszámnál remeg, ráz az autó, akkor gyanakodhat arra, hogy a féltengelyével van gond.

Mivel foglalkozunk?

 Személyautó féltengely javítása
 Teherautó féltengely javítása
  Off-Road / SUV /4×4 / Pick-Up féltengely javítása

 Kishaszongépjárművek (IVECO DAILY, Renault Master, VW Crafter, LTMercedes Sprinter, Hyndai H1, KIA 2500, Mazda E2200, Ford Transit…) féltengely javítása

  Kamion féltengely javítása

  Autóbusz féltengely javítása

  Mezőgazdasági gép féltengely javítása – traktor, kombájn…

  Munkagépek és egyedileg gyártott gépek féltengely javítása

  Targonca féltengely javítása

  Quad-homokfutó féltengely javítása 

RENDELJEN INGYENES FUTÁRT!

Oda- és visszaszállítjuk az alkatrészt az egész országban, akár 24 órán belül ott lehetünk Önnél.

Én garantálom, hogy ön elégedett lesz!

A javítást minden esetben bízza szakemberre, mivel nekik minden speciális szerszámuk, eszközük megtalálható a féltengely felújításához a műhelyben!

Garancia

Mi mindig adunk számlát! Így Ön tudja érvényesíteni, ha szükséges, a 1/2 év garanciát.

100% minőség

100% minőségi garancia. A felújítás után, gyakorlatilag olyan lesz mint az új!

Országos futárszolgálat

(GLS, KUMI)

Egész országra kiterjedő INGYENES beszállítás, INGYENES bevizsgálás, INGYENES visszaszállítás – amennyiben megrendeli a javítást!

Budapesti és
pest VÁRmegyei

KISZERELŐ PARTNEREINK

Miben tudnak segíteni a partnereink? A kiszerelő műhely azt jelenti, hogy aki nem tudja megoldani a féltengely kiszerelését saját vagy ismerős műhely segítségével, nekik ajánljuk a közelükben lévő társ szervizt. Ők segítenek kiszerelni a féltengelyt és a javítás ideje alatt a gépjárművet tudják parkoltatni náluk.

  • MAXIMAL SERVICE KFT.
    2096 Üröm, Doktor utca 18.
    +3620 975 0720
  • JAR-CAR AuTóth Szerviz
    1039 Budapest, Pünkösdfürdő 52.
    +3620 287 7019
  • Barna Autószerviz
    1164 Budapest, Csókakő utca 35.
    Barna András
    +36 30 365 11 00
  • Autó Nyíri
    2120 Dunakeszi, Egressy u. 4.
    Nyíri Péter
    +3630 339 6764

  • Navodi Autószerviz
    2000 Szentendre, Dózsa György u. 22.
    (hátul az udvarban)
    +3620 444 3006

    országos kiszerelő partnereink

    NYUGATI ORSZÁGRÉSZ SZERVIZEK

    Pécsi Generál autójavító Kft.
    7634 Pécs, Rácvárosi út 68.
    06-20-400-4455
    MUIK DÁVID
    06-20-852-2639

    Full Szerviz Kft.
    7400 Kaposvár, Guba Sándor u. 77.
    Lőrincz Norbert
    06-20-529-2717

    TNT AUTÓ 81 Kft.
    8000 Székesfehérvár, Budai út 158.
    Perbe Dániel
    06-30-998-0487

    Garázspont Autószerviz Kft.
    9027 Győr, Puskás Tivadar u. 8.
    Kollár Gergely
    06-30-527-1135

    Madi Autószerviz
    7200 Dombóvár, Március 15.-e tér 1.
    Csizmadia Balázs
    06-30-913-7472

    Hyundai szerviz
    7100 Szekszárd, Tartsay Vilmos u. 38.
    +36-74-675-500

    LALI’s Garage
    Németh Gábor
    3300 Sopron, Somfalvi út 14.
    06-70-670-2020

    Patrol DUNA AUTÓ Kft.
    2800 Dunaújváros, Magyar út 108.
    Hompót Ferenc
    06-20-951-8680

    Max Autószerviz
    9700 Szombathely, Zeli Major u. 3.
    06-30-493-7207

    GT AUTÓJAVÍTÓ KFT.
    8200 Veszprém, Nap utca 18.
    06-30-997-5861

    Vektor Autószerviz Kft.
    2837 Vértesszőlős, Határ út 8.
    Fellegi Gábor
    06-20-984-8753

    Somogyi autó BMW szerviz
    7831 Pellérd, Iskola u. 4.
    +36-72-587-012

    Korean autóház és szerviz
    7150 Bonyhád, Perczel Mór u. 80.
    +36-74-451-619

    KELETI ORSZÁGRÉSZ SZERVIZEK

    BBB CAR KFT.
    Mohos Mihály
    6400 Kiskunhalas, Szegedi út 71. szembe
    06-30-557-4295

    ORBÁN AUTÓJAVÍTÓ
    3508 Miskolc, Gárdonyi Géza u. 24.
    Orbán László
    06-30-276-0770

    Silver Autószerviz
    6000 Kecskemét,
    Silver Ipari Park 2. kapu
    Katona Zsigmond út 34.
    06-30-911-1196

    LINEACAR Kft
    6724 Szeged, Bakay Nándor utca 52.
    06-30-219-8809

    N-SERVICE KFT.
    4031 Debrecen, Köntös gát sor 15.
    Lukács Norbert
    06-30-575-3299

    Kovács BOSCH Szerviz
    Kovács László
    4551 Nyíregyháza, Csermely köz 10.
    06-20-926-5257

    Scherber Autószerviz
    5600 Békéscsaba, Kazinczy utca 1.
    06-70-676-6303

    TRE-CAR 97 Autószerviz Kft.
    3300 Eger, Meder utca 26.
    06-30-945-2540

    Virág Autójavító Kft.
    2700 Cegléd, Pesti út 202.
    06-53-316-533

    KÉRDÉSE VAN?

    HÍVJON MINKET MOST!

    Iroda és raktár

    malom udvar

    1095 Budapest, Soroksári út 48.
    32-es épület (a kijáratnál)

    Cégadatok

    Rövid név: SyncWell Kreatív Kft.
    Adószám: 24395630-2-43
    Cégjegyzékszám: 13 09 176137

    A FÉLtengely felújításáról

    A féltengely

    A féltengely a hajtásláncolat egyik legfontosabb része. Ez az alkotóelem a differenciál műtől indul és a hajtott keréknél végződik, és így ezeket köti össze.

    Féltengely (angolul: axle shaft, half shaft, németül: achswelle) a gépjármű meghajtásának erőátviteli alkatrésze. A gépkocsi attól tud haladni, ha a kerekeik forognak. A motorban keletkező hajtóerő, ami a sebességváltóba halad át. Ezt a hátsó meghajtású autókban a kardántengelynek adják át, amit a hátsó hídnál a féltengely ad tovább. A forgó mozgást tovább közvetíti a kerékagyba, az pedig forgatja a kerekeket.

    Az első meghajtású autóknál a kerekeket elforgatjuk a kormányozás által, így tehát kell a féltengely, amely nemcsak a forgó mozgást adja át, hanem a kormánymozdulatokat is.

    A féltengely anyaga igen masszív, erős és egyben rugalmas anyag, mivel nagy forgató nyomaték leadását kell közvetítenie a hajtott kerekekre. Az igénybevétel ciklikus jellegű, mivel nem egyformán terhelődik.  A legnagyobb igénybevételt az induláskor kapja.

    Felépítését tekintve három részből áll:

    1. Belső féltengely csukló
    2. Féltengely szár
    3. Külső féltengely csukló.
    1. Féltengelycsukló

    A féltengely csukló szerkezete, legyen az belső vagy külső, ugyanolyan. A belső bordázott agy rész felületén golyópálya marások találhatóak. Ebbe ülnek bele a golyők, amelyek a nyomatékot adják át. Ez után található a külső házrész, melynek a belső részében szintén golyó pálya van kialakítva, a külső részén pedig úgy szint bordázat található. Az egyszerűség kedvéért, pont úgy néz ki, mint egy csapágy. A féltengely csuklóban a bemarások biztosítják, hogy a féltengely csukló agyhoz rögzített része el tudjon fordulni arra, amerre a kormányt fordítjuk. Ez azért előnyös megoldás, mert evvel a technikával, biztosítani tudjuk a hajtott kerék kormányozhatóságát is. A belső féltengely csukló mozgása=szögelfordulása kisebb mértékű, mint a külsőé, mivel nincs rá akkora szükség.

    2. Belső féltengelycsukló

    A belső csukló köti össze a váltót és a féltengely rudat. A gépjármű gyártók több féle verzióból választhatnak, és attól teszik függővé a típust, hogy a terhelés mit kíván.

    A Volkswagenekben igen sok ideig a tárcsás verzió volt beszerelve. Ennek egyik oka az volt, hogy a szervízelhetősége így könnyebb volt.

    Ekkor a tengelyvég a váltóba van rögzítve általában egy imbusz csavarral, majd következett a tárcsa alakú csukló, ezután a féltengely gumiharangja. A gumiharangot itt nem szalagbilinccsel rögzítjük a csuklóhoz, mint más esetekben, hanem a tárcsa formájú csuklón van 6 db furat és csavarokkal rögzítjük. Egy másik nagy előny, hogy itt a bilincs nem tud kioldani.

    Aztán egy másik fajta sűrűn alkalmazott típus, ami úgy néz ki, mint a külső csukló, csak ennek a belsejében egy háromágú, csillag formájú agy van, és ez pedig tűgörgőket tartalmaz.

    Itt kétféle javítási módozat is van:

    • az egyik esetben a gumiharangot leszedjük a csuklóról és a háromszög csuklót kivesszük.
    • a másik esetben a csuklót kompletten kihúzzuk a differenciáltműből.

    Ezen esetben nagyon figyelni kell arra is, hogy ilyenkor a difiből kifolyik az olaj, amit mindenképpen pótolnunk kel a szerelés végén.

    3. Féltengely rúd

    A féltengely rúd egy edzett fém rudazat mindkét végén bordás kialakítású. A rudazat egyik végén a külső, a másik végén pedig a belső féltengelycsukló található.

    4. Külső féltengelycsukló

    A külső féltengely csukló minden autóban alakját tekintve teljesen egyforma, és a kerék felől található.(nevezik: homonetikus csukló, vagy golyós csukló).  A külső féltengely csukló a kerék agyba rögzül egy bordás részen át, és általában egy csavar rögzíti a kerékagyba. A külső féltengely csukló szerepe, hogy a kocsi kereke el tudjon mozdulni, és lehessen közben kormányozni, ezért nem fix, a nevében is adódik, hogy csuklani tud minden irányba. A legfontosabb, hogy a nagy szögelfordulás lehetővé legyen téve úgy, hogy a nyomaték is át tudjon adódni. Erre az erőátvitelre ezek a csuklók tökéletesen alkalmasak. A féltengely csukló belső pályája olyan anyagból van kialakítva, mint a csapágy belseje, ami bírja a nagy erőterhelést. Persze ennek is korlátozott lehet az élet ideje. Egy gumiharang védi a külső behatásoktól.

    Többféle adatot és méretet kell figyelembe venni, ha keressük a féltengelyt:

    • hány fogas a külső és a belső bordázat,
    • ABS gyűrű van-e rajta vagy sincs,
    • illesztése – külső zégeres, vagy belső zégeres.

    Mit értünk az alatt, hogy külső vagy belső zégeres?

    Azt jó, ha tudnunk, hogy a féltengely száron van elhelyezve a zégergyűrű (rögzítés), ami a csukló belsejében fog egy horonyba beugrani, illetve a csuklón van egy szétfeszíthető zégergyűrű.

    Ezzel a kivitellel a Suzuki féltengely csuklónál találkozunk.

    5. Féltengelycsukló bilincs

    A gumiharang rögzítésének egyik fontos pontja a rögzítő bilincs.

    Van, aki a szalagosra esküszik, van aki a roppantósra és persze van aki az egyszerű kábelkötözőre. A lényeg bármelyiket is használjuk, jól legyen rögzítve.

    6. Féltengely gumiharang

    A gumiharangnál a legfontosabb, hogy gyárilag milyennel szerelték fel a gépjárművet. Anyaga lehet ma már gumi mellett, műanyagból is.g, úgynevezett termoplaszt harangokkal is.

    A féltengelycsukló hibái és annak jelei:
    1. Féltengely csukló porvédő elöregedése, illetve elszakadása. A csukló porvédője az kor előre haladtával, mivel az anyaga egyik jellegzetessége – gumiból készül- , elöregszik, és berepedezik. Ha nem időben látjuk meg ezt, és kiszakad, van rá esély, hogy a féltengely csukló is tönkremegy, mivel a féltengely csukló belülről grafitos zsírral van tömve. Ezért ha a porvédő nem tudja ellátni a mechanikai védelmet, vagyis kiszakad, beengedi a port és a vizet, ami a belsejét is tönkre teszi.
    2. Csukló eltörése: Csukló eltöréséről csak nagyon extrém esetekben hallunk, például balesetek alkalmával. Megeshet, hogy a csukló agyba rögzített része leszakad.
    3. Kattogó vagy kattanó hangot akkor hallhatunk, ha a kormányt elfordítjuk és felgyorsítunk. Ilyenkor a féltengely csukló  golyó pályája megkopik és bemarások is keletkezhetnek rajta. Lehetnek a golyókon is sérülések, ami a csukló kopogását, kattogását okozza. Mik azok a hangok, amikre oda kell figyelni: zaj, kopogás, kotyogás, koppanás, ráz, búgás, nyikorog, recseg, ropog, rázás, eltörik, lógás, lötyög.
    1. A csukló vagy a szár bordázatának hibái: – egyik lehetséges ok, ez főleg a belső zéger gyűrűs megoldásnál található, ha a gyűrű beékelődik és a csukló lefele húzása közben a tengelyt végig marja, – a másik ok, az esetleges hirtelen kigyorsításnál a nagy nyomaték átadásakor a tengelyt elnyalja.

    Ezek főleg a Suzuki Wagon R+ és a Volkswagen Sharan tipusoknál szokott előfordulni, ahol a dugó tengely szinte fogyó darab.

    további szolgáltatásaink

     

    Féltengely javítás

    mezőgazdasági féltengely

    FÉLTENGELY HIBA

    Féltengely értékesítés

    Javítási és felújítási árak

    oda-vissza szállítás

    Rendelés

    Eladás és kereskedés

    Féltengely online rendelés